Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا افخمی کارگردان سریال بحث برانگیز «احضار» در گفتگو با برنامه «سریالیست» به انتقادات درباره این سریال پاسخ داد.

 علیرضا افخمی کارگردان سریال «احضار» که مهمان برنامه «سریالیست» با اجرای پدرام کریمی بود، در ابتدا گفت: خیلی به این فکر نمی کنم که کدام یک از کارهایم بهتر یا جذاب تر از دیگری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه کارهایم را دوست دارم و جایگاهی برایشان تعریف نمی کنم. فکر می کنم «احضار» به لحاظ فنی نسبت به کارهای دیگرم رو به پیشرفت بوده است چون ابزار و ادوات فیلمبرداری در حال پیشرفت است. اما به لحاظ کار خودم نمی توانم صاحب قضاوت باشم. بینندگان باید قضاوت کنند. تلاش کردم کار بهتری نسبت به کارهای پیشینم بسازم اما نمی دانم موفق بوده ام یا نبوده ام.

با طنازی، فضای وهم انگیز را تلطیف کردیم!

او درباره تلفیق ژانر در این سریال افزود: از ابتدا دنبال چنین کاری بودم. شما اسمش را گذاشتید تلفیق ژانر و معتقدم شاید بشود نام بهتری برایش انتخاب کرد. علت اصلی این بود که به هرحال با توجه به گستردگی مخاطب های تلویزیون که سنین مختلف از جمله سنین پایین را شامل می شود؛ از ابتدا بنای من براین بود که وقتی قرار است این کار برای تلویزیون ساخته شود باید ملاحظاتی داشته باشد. از جمله اینکه مردم را خیلی نترسانیم و فضاهایی و سکانس هایی در سریال داشته باشیم که شامل طنازی باشد و فضای وهم انگیز و رمز گونه را تلطیف کند. از ابتدا در نظرم بود و در اجرا هم این کار را کردم. این شیوه در فیلمنامه لحاظ شده بود و محور این قضیه بیشتر خانم چهره آزاد بود و سعی کرد این لحظات را شیرین بازی کند. از ابتدا تلاشمان بر همین بود.

موسیقی مان ترسناک نبود

افخمی بیان کرد: ژانر ماورایی و وحشت دو گونه متفاوت و مستقل هستند. خصوصیات متفاوتی دارند. هدف اصلی و واهی این گونه ترساندن است و سریال ما اصل چنین قصدی ندارد.  وقتی با آریا عظیمی نژاد درباره موسیقی کار صحبت می کردم کد و کلیدی که به او دادم این بود که موسیقی رمزآلود می خواهم و موسیقی هم دقیقا با همین رویکرد توسط آریا ساخته شد. اگر این موسیقی را ترسناک بنامیم به نظرم اطلاق درستی نیست.

هدفمان ترساندن مخاطب نبود

او در ادامه توضیح داد: نمی گویم سریال فاقد هر گونه صحنه ترسناک است. می گویم فیلم و سریال ترسناک هدف واهی اش در همه لحظات باید ترساندن مخاطب باشد و چنین هدفی در سریال احضار تعریف و دنبال نشده بود. این مهم به معنای این نیست که هیچ سکانس ترسناکی نداشته است. برخی از سکانس ها ترسناک بود. همانطور که در فیلم های جنایی هم ممکن است سکانس های ترسناک وجود داشته باشد و فیلم همچنان ژانر جنایی دارد. حتی در فیلم های درام هم ممکن است صحنه های ترسناک وجود داشته باشد. وقتی می گوییم ژانر ترسناک یعنی کلیت اثر در راستای ایجاد ترس در مخاطب طراحی شده است. احضار اینگونه نبود و به طور کلی فکر می کنم کاملا هم ژانر ماورایی نباید چنین چیزی باشد.

به ماورا و مسائل فراتر از دنیا علاقه دارم

کارگردان سریال احضار در پایان درباره کارهای تازه اش گفت: من به جهت اینکه اصولا بسیار به ماورا و چیزهایی فراتر از این دنیا فکر می کنم و علاقه دارم در این زمینه بخوانم و بدانم و بفهمم؛ طبیعتا جزو علاقمندی هایم است اما اینکه بتوانم ایده جدیدی پیدا کنم که بتواند ایده جذابی برای یک سریال باشد، چیزی نیست که از الان بتوانم بگویم. باید پیش بیاید. شاید در طی مطالعه هایم ایده ای به ذهنم برسد که بتواند دست مایه یک کار ماورایی خوب و جذاب باشد و در چنین شرایطی برای ساخت کار جدید تردید نخواهم کرد. 

سری جدید «سریالیست» به تهیه‌کنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی و با اجرای پدرام کریمی کاری است از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک که پنجشنبه هر هفته ساعت ۲۳:۱۵ روی آنتن شبکه یک سیما می رود. آدرینا صادقی، مینو آذرمگین، ایلیا شهیدی فر و حسین سلیمانی دیگر چهره های حاضر در قسمت دوم این برنامه بودند./ روابط عمومی برنامه سریالیست

---

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۰۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهروز افخمی و خاطرات یک بازپرس دادگستری

آفتاب‌‌نیوز :

افخمی به تازگی برای فیلم سینمایی «کاغذ شطرنجی» متقاضی پروانه ساخت شده است. این فیلم قرار بود ۵ سال پیش به کارگردانی بهروز افخمی جلوی دوربین برود، اما حالا قرار است سیدعماد حسینی کارگردانی آن را بر عهده بگیرد. این دومین تجربه همکاری سیدعماد حسینی و بهروز افخمی به شمار می‌رود.

قصه این فیلم سینمایی در سال ۱۳۶۰ در تهران روایت می‌شود. افخمی فیلمنامه این اثر را بر اساس قصه‌های واقعی به نگارش درآورده، وی قصه این فیلم‌های سینمایی را از خاطرات یک بازپرس دادگستری به نام ناصر بیگدلی گرفته است.

فیلم «کاغذ شطرنجی» در انتظار پروانه ساخت به سر می‌برد. افخمی پیش‌تر تهیه‌کنندگی فیلم «استاد» به کارگردانی سیدعماد حسینی را پذیرفته بود که این فیلم در جشنواره چهلم فیلم فجر اکران شد و جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای سجاد بابایی رقم زد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • «هفت» دوباره روی آنتن
  • ترسناک‌ترین فیلم جهان که کشته داده!
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • «هفت» از امشب روی آنتن می رود /موضوع سینمای‌ جنایی
  • سری جدید برنامه «هفت» از امشب در قاب تلویزیون
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش
  • درام و فانتزی ژانر فیلم‌های هشتمین پاتوق فیلم کوتاه شدند
  • وقتی سرگرمی، قربانی بزرگ شعار دادن می‌شود /چرا «نون خ» در فصل پنجم مورد استقبال قرار نگرفت؟
  • ۱۳ میلیون دلار برای القای تاریخچه ترور و کشتار به ایران و مذهب شیعه | جعل تاریخ در سریال حشاشین
  • بهروز افخمی و خاطرات یک بازپرس دادگستری